Popsali jsme pro Vás, jak vypadá organizace jednoho dne v programu Začít spolu, abyste si mohli udělat představu.

1. Ranní kruh (asi 20 minut)

Školní den začíná ranním kruhem, který je místem pro společná setkání. Vítáme se, sdělujeme si zážitky i to, jak se cítíme, co nás trápí, těší. V ranním kruhu také čteme pohádky a příběhy, recitujeme a zpíváme. Je zde také prostor pro motivaci k tématu, o kterém se budeme učit. Pracujeme s ranní zprávou, která slouží:

  • k usnadnění přechodu z domova do školy
  • k informování o tom, co nás během dne čeká
  • k posilování nově získaných znalostí a dovedností

2. Společná práce (asi 60 minut)

Pro děti je připravené učivo z českého jazyka, matematiky a prvouky, které si osvojují a procvičují formou různých didaktických her. Děti pracují samostatně nebo v malých skupinkách. V této části dne je také zařazena tělesná výchova, později i výuka jazyků.

3. Přestávka (asi 20 minut)

Slouží k odpočinku a regeneraci sil. Děti uvolňují svou energii v areálu školy při různých pohybových aktivitách. Využíváme také blízkého Prokopského údolí ke společným vycházkám.

4. Práce v centrech aktivit (asi 60 minut)

Děti pracují v centrech aktivit (ateliér, čtení, psaní, matematika, pokusy a objevy a relaxační centrum), kde je pro ně připravena práce vztahující se k tématu projektu, který v daném období řešíme. Ve třídě nastává situace, v níž se vedle sebe odehrávají různé činnosti. V každém centru pracuje skupina dětí na jiném zadání. Kromě základních úkolů jsou pro děti připraveny i úkoly volitelné. Všechny úlohy vedou děti ke spolupráci a vzájemné pomoci, k přemýšlení a praktické činnosti.

5. Hodnotící kruh (asi 20 minut)

Děti prezentují výsledky své práce, hodnotí, co a jak se jim dařilo, nedařilo  a proč. Zároveň si vyměňují zkušenosti, čímž se učí od sebe navzájem.

PA030083